dimarts, 29 de juny del 2010

Premis blogs de Catalunya



En Joan Sol, bon amic i secretari de la Federació Catalana per la Cultura i el Patrimoni Marítim i Fluvial té un blog, “El Mar és el Camí”, de referència per totes aquelles persones que estimem el mar i la navegació tradicional. Aquest és seguit des d’arreu de l’estat i rep constantment aportació dels quatre punts cardinals. Ara ha estat escollit pels Premis Blogs de Catalunya com a candidat. Hi ha una votació popular a la següent adreça:


Que El Mar és el Camí sigui una porta oberta a la difusió de la navegació tradicional, Que, de pasada, la seva victòria serveixi per fer públic un treball , el seu i el de tots, que malauradament sempre es troba a l’ombra, depèn d’uns senzills “clics” del vostre dit índex visitant l’enllaç anterior.

Fes-ho! S’ho mereix!

dijous, 24 de juny del 2010

L’Amerigo Vespucci a Palamós

L’arribada d’un vaixell d’aquestes característiques no deixa indiferent a ningú. La seva presència majestuosa al port palamosí el fa mereixedor d’un coneixement més profund.

El nom i la història

A finals dels anys vint del segle passat la Marina italiana es van enfrontar al problema de la renovació de la unitat per a la formació dels estudiants de l'Escola Naval. L'Estat Major Genera
l va estimar que, tot i que el desenvolupament de la nova flota es va orientar envers la tecnologia avançada, el millor aprenentatge del medi ambient marí i el seu coneixement calia fer-lo a bord d'un gran veler, on el mar, les condicions del vent i els elements naturals fan necessaris més coneixements. D'altra banda, des de 1893 el treball al mar per als estudiants italians de l'Escola Naval es va dur a bord d'un vaixell de vela, també portà el nom de Amerigo Vespucci, un ex-creuer va entrar en servei el febrer 1885 i que després s'adapta a Vaixell Escola. Al final de la vida operativa del primer Amerigo Vespucci, a iniciativa del almirall Joseph Sirianni, Ministre de l'Armada, es va decidir construir dos vaixells-escola, encarregant el projecte al enginyer naval,tinent coronel Francisco Rotonda, que s’inspirà en les formes de disseny d'un vaixell de finals del segle XVIII i començaments del segle XIX.

Una de les dues primeres unitats, el Colom, va entrar en servei el 1928 i fou utilitzat com a vaixell d'entrenament fins a 1943. Després de la Segona Guerra Mundial va ser cedida a la Unió Soviètica. L’Amerigo Vespucci es va posar en marxa 22 febrer 1931 a la Drassana Naval Reial de Castellammare di Stabia, i va entrar en servei el juliold'aquest any. El 4 de juliol de 1931, sota el comandament del capità August Radicati de Màrmara, va partir per la seva primera campanya de formació al nord Europa.

El caràcter

El vaixell porta el nom del famós navegant, en honor del qual el nom del Nou Món va ser el d'Amèrica. A Florència Amerigo Vespucci va néixer 9 març 1454, de família rica i noble (el seu pare, Anastasi, va ser un notari), i Young va aconseguir l'educació en arts liberals sota la direcció de l'oncle George Anthony, frare dominic. Després de la seva experiència en comercial, Vespucci va entrar al servei dels Medici, en nom dels quals viatjà a finals de 1491 a Espanya, primer a Cadis i després a Sevilla, on la família florentina tenia negocis d’equipament de vaixells. Vespucci era probablement present en el retorn del primer viatge de Colom. Participant en de la segona expedició de Colom, que va donar a llum en l'amistat entre els dos. Sobre la participació de Vespucci en aquells viatges hiha diferents versions que han anat sorgint amb el temps, pel que fa a diferents fonts d’informació. Els dos primers viatges es van fer en nom d'Espanya. Durant el primer (1497-1498) Vespucci va visitar el Golf de Mèxic i va pujar per la costa atlàntica dels Estats Units. En el segon viatge (1499-1500) va deixar Amèrica Central i, després d'assolir el que ara és Guyana, rumb al sud va descobrir la desembocadura del riu Amazones, a continuació, fins al Cap de Sant Agustí. En el camí de tornada va arribar a Trinitat, va veure la desembocadura de l'Orinoco, i després es va dirigir a Haití, abans de tornar a Espanya.

Durant el tercer viatge, en nom del rei de Portugal esva iniciar 13 maig 1501, després d'una parada a Illes de Cap Verd, va navegar cap al sud-oest, va arribar a la costa del Brasil i va assenyalar Sud van descobrir el gener de 1502 la badia de Rio de Janeiro. Després pel Riu de la Plata, va pujar cap a la Patagònia, en un intent de descobrir el pas que, al sud, Bartolomé Díaz havia descobert feia poc a l'Àfrica (Cap de Bona Esperança). Fou en aquesta ocasió que va poder divisar i vorejar les illes de Geòrgia del Sud (oficialment "descoberta" posteriorment per Cook el 1775). El quart viatge va ser repetir la ruta de la tercera, però el mal temps va obligar a tornar quan estava encara a la costa del Brasil.
Els últims anys de la seva vida Vespucci els va passar al servei del Rei d'Espanya, amb la cessió i el títol de pilot major. Va morir a Sevilla 22 febrer 1512, després d'haver viscut amb modèstia, sense la riquesa o privilegis especials per a extreure de les seves conclusions.

L'anterior Amerigo Vespucci

Com s’ementa anteiorment, l’actual Amerigo Vespucci va tenir un predecessor, també usat com a vaixell d'entrenament. El primer Amerigo Vespucci va ser un creuer a motor i vela, característiques molt similars a l’actual, encara que de menor mida. Bastit al Reial Arsenal de Venècia, fou avarat el 31 juliol 1882, tenia el casc d'acer amb un desplaçament de 2.700 tones (front a 4.100 dels Vespucci) i un motor de 3.300 cavalls de potència fabricats per Ansaldo Sampierdarena; estava equipat amb tres pals amb bauprès, vergues, veles quadrades i de tall .

Durant la primera part de la seva vida operativa, el vaixell va ser utilitzat sovint a l'estranger, primer com a vaixell insígnia de la Divisió d'explotació en el Mar Roig durant l'ocupació de Massawa (1885), a continuació, de nou, com el vaixell insígnia d'una divisió naval, en una missió a Amèrica del Sud per protegir els interessos comercials italians(1886-1888). Va tornar més tard a Amèrica del Sud per treballar-hi (1889-1891), portant el duc dels Abruzzos, Luigi di Savoia, que s’hi va embarcar amb el grau de guardiamarina.

Després de tornar a Itàlia, el 1893 Américo Vespucci es va convertir en un vaixell escola per als estudiants de l'Acadèmia Naval Reial realitzant 26 campanyes educatives, sovint creuant l'Atlàntic durant l'hivern. A finals de 1927, s'utilitza a Venècia com un vaixell d'asil educació dels orfes dels mariners.

El Cristoforo Colombo

Finalment, la targeta, cal esmentar breument el desafortunat destí de la nau de la germana de Vespucci, el Cristòforo Colom posat en servei l’any 1928. Amb l'entrada en servei el 1931, del Vespucci va ser creada Divisió de Vaixells Escola i els dos vaixells inicien una nova campanya formativa a la Mediterrània, Nord d'Europa i l'Atlàntic, fins a l'esclat de la Segona Guerra Mundial.

El 1949, seguint els termes del tractat de pau signat a París el Cristòfol Colom va ser cedida a la Unió Soviètica que, sota el nom Dunayer (Danubi) el va utilitzar com a vaixell d'entrenament de la base militar de Odessa al Mar Negre fins 1959 . Posteriorment fou venut, segons sembla, a l’Institut Nàutic a Odessa el 1961 hauria d'haver estat sotmès a importants treballs de manteniment, però les autoritats soviètiques van decidir finalment desballestar-lo el 1963.

El vaixell i les seves característiques

El Amerigo Vespucci, és una de les unitats més grans en servei de l'Armada italiana totalment construida i creat a la drassana naval de Real de Castellammare di Stabia, es va posar en marxa 22 febrer 1931. Lliurat a l'Armada Reial 26 maig 1931, va entrar en servei com a vaixell escola el 6 de juny. Després de tornar de la primera campanya per a l'Educació, 15 d'octubre de 1931 a Gènova, va rebre la bandera de combat.

El lema de la nau "Non chi comincia ma quel che persevera"(no el que comença, sinó el que persevera), fou atorgat el 1978, substituint l’original "Per la Pàtria i el Rei", que va pertànyer a l'antiga Amerigo Vespucci, des de la Segona Guerra Mundial compartit amb " Saldi nella furia dei venti e degli eventi”.

Des d’un punt de vista tècnic l’Amerigo Vespucci és una fragata de tres pals i bauprès, amb vergues i veles quadres, a més de veles de tall entre els pals i càngrea de cortina en el de messana.

Del casc

El casc té tres ponts principals, continus de proa a popa (coberta, la bateria i el passadís), a més de diversos ponts parcials (coberta) té dos superestructura principals, el castell de proa i popa. El blanc i negre són els seus colors característics quefan referència al passat.

A la proa del vaixell s’hi troba una escultura de bronze d’ Amerigo Vespucci, feta de bronze daurat. Incorpora altres musiqueries com els frisos i arabescos Stern, de fusta revestit en pa d'or.

El buc està fet de làmines d'acer de diferents gruixos (12 a 16 mm.) Reblonats per clavar les costelles, que en conjunt formen la quilla bigues i l'espina dorsal de la nau. Sistema que ofereix la flexibilitat necessària.

Tots els arbres, incloent-hi el bauprès, consten de tres seccions, dels quals els dos primers d'acer, essent d’avet de Douglas la tercera secció de cadascun d’ells. Les vergues segueixen la mateixa filosofia de disseny: les tres mes baixes són d'acer, les dues superiors de fusta. Moltes altres parts de la nau són de fusta, variada d'acord amb les característiques requerides: la coberta de teca, passamans i la caseta de govern, caoba, teca i pal, etc.

La longitud del vaixell en la línia de flotació és de 70 m, però entre l'extrem de popa del bauprès arribarà a 101 metres. L'amplada màxima del casc és 15,56 metres. El calat màxim és igual a 7,30 metres. El desplaçament a plena càrrega és igual a 4100 tones.

Motors i auxiliars

Per la propulsió elèctrica té dos motors dièsel connectats a dues dinamos per la generació d'electricitat. Els dos motors dièsel Fiat són de 8 cilindres, injecció directa, turboalimentat, amb turbocompressor, que desenvolupa una potència màxima total de 3000 cavalls. El motor elèctric de propulsió (MEP) és un DC Marelli, es pot desenvolupar un sistema de rotació de fins a 150 rpm., que correspon a una velocitat del voltant de 12 nusos. L'hèlix és únic i té quatre pales.

Pals i veles

Els arbres, descrits anteriorment, es mantenen en posició mitjançant cables d'acer (eixàrcia ferma), el suport a proa (estais), als costats (obencs) i popa (burdes). A la seva peramola s’hi van posar en el moment del seu aparellament la farina de civada i les monedes. L'alçada dels arbres sobre el nivell del mar és de 50 metres per al trinquet, de 54 metres pel major i de 43 metres per al messana; el bauprès sobresurt 18 metres.
Els tres eixos verticals estan aparellats cadascun amb cinc veles (de baix a dalt):

- Pal trinquet: trinquet, velatxo baix, velatxo alt, goneta de proa i sobregoneta de proa.

-Pal major: major, gàbia baixa, gàbia alta, goneta i sobregoneta major.

-Pal de messana: messana, sobremessana, perico, sobreperico i una vela cangrea.

- Bauprès: trinqueta, contrafloc, floc, petifloc i floc volant.

Entre els pals incorpora les següents veles:

- Trinquet i major: estai de gàbia i estai de goneta major.

- Major i messana: estai de sobremessana i estai de perico.

La superfície vèlica total és de 2635 m2. Les veles són fabricades en telà de cànem d’un gruix entre 2 i 4 mm. A tota vela el vaixell ha pogut “registrar” una velocitat màxima de 14,6 nusos.
En total incorpora 20.000 m de caps de maniobra i cables d’acer.


Tripulació

La tripulació està composta per 278 membres, entre ells 16 oficials, suboficials i 72 tinents i 190 mariners. Durant la campanya formativa la tripulació pot arribar als 480 tripulants. a prop de 480 unitats.

Activitats del vaixell

Des de la seva entrada en servei del vaixell a terme activitats de formació cada any (a excepció de 1940, a causa de la guerra i els anys 1964, 1973 i 1997, per al seu manteniment), principalment als estudiants de l'Escola Naval, però també pels estudiants universitaris de la Nàutica, l’escola naval Morosini, especialitzada en navegació tradicional, així com part de les associacions de vela juvenil, com la italiana i la Lliga Naval Sail Training Associació Itàlia.

La campanya d'educació, duta a terme durant l'estiu, tenen una durada mitjana de tres mesos i afecta ports estrangers sobretot durant aquestes campanyes, per tant, les activitats de la Barca, el seu alt valor pedagògic de formació, enriqueix l'aparença de la presència i representació, contribuint a afirmar la imatge nacional italiana a l'estranger i de la seva Marina.

Per allò que fa a la formació dels seus alumnes a bord, siguin qui siguin, se'ls ensenyen les normes bàsiques de la vida al mar, així com més habilitats específiques en diverses àrees: mariner, va portar a la Dependència (incloent l'ús del sextant perquè el vaixell), funcionament del motor i auxiliars, gestió dels problemes de logística, administrativa i de salut. Amb aquesta finalitat, a més de la pràctica, xerrades i conferències que són organitzades per membres de la tripulació amb experiència, el nivell d'aprenentatge és, doncs, avaluat al final de la campanya per mitjà de proves escrites i orals.

El vaixell a Palamós

L’estada del Amerigo Vespucci s’emmarcarà durant tots els dies de la Festa Major de Palamós, del 23 al 27 de juny. Durant aquest període restarà atracat al moll de ponent on es preveu que s’organitzin cada dia, jornades de portes obertes al veler per tal que pugui ser visitat per tot el públic que ho desitgi.

El programa preveu iniciar les visites el mateix dia de la seva arribada a port, dimecres 23 de juny. Aquest dia el públic interessat en visitar la nau podrà accedir a bord a partir de les 16 i fins a les 19 h. El dia següent, Sant Joan, el vaixell romandrà obert al públic matí i tarda, de les 9.30 a les 11 h, i de les 15 a les 18 h. A banda aquest dia part de la tripulació participarà en una exhibició de tècniques marineres (demostració de nusos mariners, reparació de veles, etc) que es durà a terme al lateral del Museu de la Pesca, de les 18.30 a les 20 h.

Les exhibicions i tècniques marineres per part de la tripulació del vaixell i per a tot el públic, seguiran el divendres 25 de juny a les 18 h, però en aquest cas l’escenari serà el mateix veler d’es d’on els mariners faran una vistosa exhibició de desplegament de veles.

El divendres 25 l’horari de visites al vaixell s’iniciarà al matí de les 10 a les 12.30 h i a la tarda de 14.30 a 18 h. El dissabte 26 serà el darrer dia per a poder visitar la fragata Amerigo Vespucci, per això el vaixell organitzarà tres torns de visites, matí, tarda i nit. Els horaris de dissabte seran els següents: de 10 a 13 h, de 15 a 19 h i finalment de 20.30 a 22 h.

diumenge, 13 de juny del 2010

II Festa del Mar a Vilanova i la Geltrú.


El dies 18, 19 i 20 de juny tindrà lloc la I Trobada d’embarcacions tradicionals del Garraf, II Festa del Mar, a la Setmana del Mar de Vilanova i la Geltrú, organitzada pel Consorci dels Colls i Miralpeix Costa del Garraf, la Federació Catalana per la Cultura i el Patrimoni Marítim i Fluvial, i l’Institut Setmana del Mar.

La trobada de vaixells està concebuda com una festa del mar, una trobada d’embarcacions de navegació tradicional, (petites i grans), embarcacions de fusta, a rem o a vela i te com a objectius principals la reivindicació del patrimoni marítim, impulsar a Vilanova (i comarca) un nucli de navegació tradicional, celebrar la II Festa del Mar de la Federació, donar major rellevància a la Setmana del Mar, i potenciar els valors culturals, ambientals i socials de la navegació tradicional.

Aprofitant la XL SETMANA DEL MAR - FESTES DE SANT PERE A BAIX-A-MAR es podrà gaudir d'un ampli programa d'activitats tant en mar com en terra durant els tres dies de la Festa del Mar.

Programa d'activitats

Divendres 18 de juny

A les 19:30h, a la sala Pòsit

PREGÓ DE FESTA MAJOR. A càrrec de Miquel Àngel Pascual, membre de la Trinca. Organitza: Institut Setmana del Mar

A continuació, a la Casa del Mar

Inauguració de l’EXPOSICIÓ DE TREBALLS D’ARTESANIA. Organitza: Associació Gent Gran de Mar

Tot seguit, al Museu del Mar – Jardins del Far de Sant Cristòfol

XXXI MOSTRA MARINERA

§ Inauguració de les EXPOSICIONS: “El salvament de nàufrags” i “Eines de mestre d’aixa”.

§ Presentació del mural de Cardona Torrandell “L’Any dels Negats”.

§ Presentació d’una nova havanera: El bot salvavides Víctor Rojas.

§ Tancament amb una copa de cava. Organitza: Museu del Mar

A les 22h, al balcó de la Casa del Mar

ENCESA DE LLUMS. Organitza: Confraria de Pescadors


Del 18 al 20 de juny, al port de Vilanova i la Geltrú

I TROBADA D’EMBARCACIONS TRADICIONALS DEL GARRAF

II FESTA DE LA MAR

Trobada de vaixells tradicionals de Galícia, Andalusia, País Basc i Catalunya; i presentació de la GOLETA ARAN

Organitza: Consorci dels Colls-Miralpeix Costa del Garraf, Institut Setmana del Mar i Federació Catalana per la Culturai el Patrimni Marítim i Fluvial, amb el suport de Veles e Vents SL

Dissabte 19 de juny

19 i 20 de juny, durant tot el dia, a Vilanova Grand Marina

GUARDAMAR, EMBARCACIÓ RÀPIDA DE SALVAMENT MARÍTIM I LLUITA ANTI-CONTAMINACIÓ, de SASEMAR / Salvamento Marítimo. Portes obertes: matins de 10:00h a 12:00h i tardes de 16:30h a 18:30h. Organitza: Institut Setmana del Mar

MATÍ A LA MAR

A partir de les 10h a la Platja de Ribes Roges, davant de l’estació Nàutica

REGATES D’EXHIBICIÓ DE LLAGUT CATALÀ entre els equips de l’Associació Esportiva Llaguts Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú. Organitza: Associació Esportiva Llaguts Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú

Tot seguit, entre 11h i 14h

· Portes obertes a qualsevol que vulgui provar de REMAR EN LLAGUT. Organitza: Associació Esportiva Llaguts Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú

· BATEIG DE MAR amb la possibilitat de triar entre caiac i vela a preu popular. Es faran tres sortides de 60 minuts de caiac i quatre sortides de 45 minuts de vela. Per organitzar el bateig de mar cal que us inscriviu. Ho podeu fer prèviament als telèfons: 93 810 02 56 o a la platja. ROCROI BCN Centre d’aventura

· BATEJOS DE SUBMARINISME a la plaça Trajo de Garbí. Interessats trucar al 663 95 81 34 (Inés). Organitza: SARC

A partir de les 11h

I TROBADA D’EMBARCACIONS TRADICIONALS DEL GARRAF

II FESTA DE LA MAR

Presentació i visita de les embarcacions varades a port i inici de la Travessa de Vilanova i la Geltrú fins a Sitges, acompanyades d’un estol d’embarcacions de Vilanova i la Geltrú. Organitzen: Consorci dels Colls-Miralpeix Costa del Garraf, Setmana del Mar i Federació Catalana per la Cultura i el Patrimoni Marítim i Fluvial, amb el suport de Veles e Vents SL

D’11h a 14h

Jornades de descoberta de les activitats nàutiques de l’Estació Nàutica Vilanova

D’11h a13:30h

· BATEJOS DE CAIAC DE MAR i de VELA LLEUGERA. Organitza: ROCROI BCN centre d’aventura

D’11:30h a 13:30h

· BATEJOS EN LLANXA MOTORA. Organitza: Aspesisyachts. Es recomana inscripció prèvia ja que les places són limitades. El preu és de 5€ per persona i activitat (despeses de gestió i assegurança). En col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

A partir de les 12h

EXHIBICIÓ del Bot Salvavides de Calafell. Organitza: Associació Esportiva Llaguts Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú

Informació i reserves:Oficina de turisme de Vilanova i la Geltrú. Passeig del Carme s/n, Parc de Ribes Roges. Tel. 93 815 45 17 turisme@vilanova.cat

A partir de les 16h, a la plaça Trajo de Garbí
PRIMER SOCIAL D’ORIENTACIÓ SUBAQUÀTICA. I
nteressats truqueu al 663 95 81 34 (Inés). Organitza: SARC

A les 17h, a la rambla de La Pau

TARDA INFERNAL. Tallers per a la canalla de maquillatge infernal, de toc de tabals, de malabars i de xapes tronades. Actuació de la Batucada de l’AMPA de l’Escola Arjau. Organitza: Tronats de Mar

A les 17h, a la rambla de La Pau

CONCURS DE DIBUIX INFANTIL MARINER

Categories fins a 5 anys, de 6 a 9 anys i de 10 a 13 anys. Organitza: SEPC La Gavina

A les 18:30h, al passeig Marítim, davant la Casa del Mar

XXXVIII CONCURS D’ALL CREMAT

Plat emblemàtic de la platja de Vilanova, cuinat a la vista del públic utilitzant vells fogons de carbó i ventafocs. Hi participen 25 parelles. A la parella guanyadora li serà lliurat el títol de Patró d’All Cremat. Degustació d’All Cremat pel públic assistent i obsequi de receptes d’all cremat i d’altres menjars cuinats pels pescadors de Vilanova. Organitza: Confraria de Pescadors amb la col·laboració de Peixos Victòria

De les 21h a les 2h, a la platja del Far

CONCURS DE PESCA SÈNIOR

Inscripcions: Societat La Gavina, plaça de la Rajanta 7, dimarts i divendres de 19h a 21h. Organitza: SEPC La Gavina

A les 21:30h, pels carrers del barri

TABALADA DE RECLAM Organitza: Tronats de Mar

A les 22:00h, cantonada passeig Marítim amb carrer Boters

VII CORREFOC DE MAR. Amb les colles: Diables Pota-Rojos de Castellbisbal, Fills de la Flama de l’Hospitalet de Llobregat i Tronats de Mar de Vilanova i la Geltrú. Recorregut: carrer dels Boters, carrer dels Carlets, carrer Balears, carrer Pere Riudor, carrer del Gas, carrer de la Immaculada Concepció, carrer Balears, carrer de l’Àncora, carrer Llibertat, carrer Conxita Soler, rambla de La Pau, carrer de les Barques i fi de festa a la plaça de la Mediterrània. Organitza: Tronats de Mar

En acabar, al Molí de Mar

RANXO MARINER, SOPAR DE BENVINGUDA A LES EMBARCACIONS TRADICIONALS. Sopar popular de les colles de foc i la Setmana del Mar per donar la benvinguda a les tripulacions de la Trobada d’embarcacions tradicionals. Organitza: Institut Setmana del Mar

A les 24h, a la plaça del Port

Concert Jove amb RAGATUNNING i DJ VICIUS. Batucada amb ITUTU ACHE. Organitza: Confraria de Pescadors

diumenge 20 de juny

De les 8:30h a les 20h, a la rambla de La Pau

VII TROBADA DE COL·LECCIONISTES DE PLAQUES DE CAVA. En la trobada hi haurà l’ampolla commemorativa del 300 aniversari del primer diable a Vilanova i la Geltrú. Botifarrada popular per esmorzar al final de la rambla de la Pau. Organitza: Tronats de Mar

A partir de les 11h

Jornades de descoberta de les activitats nàutiques de l’Estació Nàutica Vilanova

D’11h a 14h

· BATEJOS EN LLANXA MOTORA. Organitza: Aspesisyachts

De 12h a 18h

· BATEJOS DE NAVEGACIÓ AMB VELER, Organitza: Naitseil.El preu és de 5€ per persona i activitat (despeses de gestió i assegurança). Es recomana inscripció prèvia ja que les places són limitades. En col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

A les 11:30h, XX REMULLADA POPULAR VUITCENTISTA. Concentració davant del Museu del Ferrocarril on estarà esperant el Trenet Turístic i, acompanyats pels Grallers de l’Havana Xica i la Carpa Juanita i el Porró, començarà un cercavila que farà una aturada a la Plaça de la Mediterrània per recuperar forces amb un pica-pica. Després es continuarà pel passeig del Carme fins a la Platja del Far on els participants posaran per la foto de record i s’acabarà gaudint d’un merescut bany. Organitza: Associació de Veïns Barri de Mar

A partir de les 12h

Navegació davant de Vilanova d’embarcacions tradicionals

A partir de les 14:30h

Als jardins del Museu del Mar, Ranxo Mariner preparat per l'Associació Esportiva Llaguts de la Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú pels participants de la Remullada Popular i les tripulacions de la Trobada d’embarcacions tradicionals.

A les 18h, a la rambla de La Pau

EXHIBICIÓ DE PUNTA AL COIXÍ

Amb les Puntaires de Mar, de l’Associació Gent Gran de Mar. Organitza: Associació Gent Gran de Mar

A les 19h, a la rambla de La Pau.

MOSTRA DE CUINA MARINERA

Amb l’actuació dels Falcons de Vilanova

Organitza: Institut Setmana del Mar i Confraria de Pescadors