El Consell de l'Organització Marítima Internacional (OMI), a Londres (del 29 de juny al 3 juliol de 2009), va acordar que el tema de l'any 2010 per al Dia Marítim Mundial serà "2010: Any de la gent de mar", fent seva una proposta de Secretari General de l'OMI Efthimios E. Mitropoulos.
El tema: "2010: Any de la gent de mar"- que se celebrarà durant tot l'any i també en un acte paral•lel el Dia Marítim Mundial a Argentina - va ser seleccionat per donar a l'OMI i a la comunitat marítima internacional l'oportunitat de retre homenatge als marins del món, per la seva contribució única a la societat i en el reconeixement de els riscos que els correspon, en l'exercici de les seves funcions en un entorn sovint hostil. Durant la proposta el Secretari General Mitropoulos va dir que "els perills que enfronta la gent de mar (1,5 milions de persones al món): els atacs pirates, les detencions injustificades i l'abandonament ; juntament amb la imminent escassetat d'oficials dels vaixells, fan que sigui cada vegada sigui més necessari de prendre mesures immediates i eficaces per prevenir una situació de desenvolupament en què els vaixells no estan tripulats per personal qualificat suficient ".
El tema: "2010: Any de la gent de mar"- que se celebrarà durant tot l'any i també en un acte paral•lel el Dia Marítim Mundial a Argentina - va ser seleccionat per donar a l'OMI i a la comunitat marítima internacional l'oportunitat de retre homenatge als marins del món, per la seva contribució única a la societat i en el reconeixement de els riscos que els correspon, en l'exercici de les seves funcions en un entorn sovint hostil. Durant la proposta el Secretari General Mitropoulos va dir que "els perills que enfronta la gent de mar (1,5 milions de persones al món): els atacs pirates, les detencions injustificades i l'abandonament ; juntament amb la imminent escassetat d'oficials dels vaixells, fan que sigui cada vegada sigui més necessari de prendre mesures immediates i eficaces per prevenir una situació de desenvolupament en què els vaixells no estan tripulats per personal qualificat suficient ".
El tema es complementa amb la campanya: "Anar a la mar!", per atraure nous operadors en el sector del transport marítim, que es va iniciar el novembre de 2008 en associació amb l'Organització Internacional del Treball, la "Taula Rodona" d’organitzacions de la indústria del transport marítim i de la International Transport Workers 'Federation. També està d'acord amb l'examen ampli, iniciat el 2006, del Conveni Internacional sobre Normes de Formació, Titulació i Guàrdia per a la Gent de Mar (STCW). Un cop aprovades, les esmenes proposades en el Conveni STCW i el Codi proporcionarà les normes globals necessàries per a la formació i la certificació de la gent de mar per a vaixells tecnològicament avançats, d’avui i pervenir.
"Anar a la mar!"
Una campanya per atraure nous operadors a la indústria naviliera
L'escassetat mundial de gent de mar, especialment oficials, i ja ha assolit proporcions greus, amenaçant el futur de la indústria naviliera internacional, que és la sang vital del comerç mundial. Els informes recents han identificat un requisit actual de l'oferta oficial de 498.000 el 2008, amb un dèficit oficial de 34.000. Aquesta xifra s'espera que augmenti a un dèficit oficial de 83.900 el 2012.
El dilluns 17 de novembre, alts càrrecs de l'Organització Internacional del Treball, de la "Taula Rodona" de la navegació ONG - BimC, ICS / ESF, INTERCARGO i INTERTANKO - i de la Federació Internacional de Treballadors del Transport es van unir al Secretari General de l'OMI Efthimios Mitropoulos, en el llançament d'un nova i important campanya per abordar el problema.
"Anar a la mar!"
Una campanya per atraure nous operadors a la indústria naviliera
L'escassetat mundial de gent de mar, especialment oficials, i ja ha assolit proporcions greus, amenaçant el futur de la indústria naviliera internacional, que és la sang vital del comerç mundial. Els informes recents han identificat un requisit actual de l'oferta oficial de 498.000 el 2008, amb un dèficit oficial de 34.000. Aquesta xifra s'espera que augmenti a un dèficit oficial de 83.900 el 2012.
El dilluns 17 de novembre, alts càrrecs de l'Organització Internacional del Treball, de la "Taula Rodona" de la navegació ONG - BimC, ICS / ESF, INTERCARGO i INTERTANKO - i de la Federació Internacional de Treballadors del Transport es van unir al Secretari General de l'OMI Efthimios Mitropoulos, en el llançament d'un nova i important campanya per abordar el problema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada